tirsdag 3. mai 2011

Have a Rice day

Have a RICE day! Dette avslutter alle e-postene fra vår siste leverandørOg produktene fra Rice kan definitivt sette litt farge på hverdagen - gjøre den litt gladere! 


Produktene er designet og utviklet i Danmark, men produseres i den tredje verden.  
Med mottoet " Ingen kan hjelpe alle, men alle kan hjelpe noen"  , er Rice den første danske bedriften som har blitt SA8000-sertifisert. SA står for Social Accountability - sosial ansvarlighet - og målet for sertifiseringsorganet er å fremme mennsekerettigheter for arbeidere i hele verden. Noe å tenke på rett etter feiringen av 1.mai!



Passer perfekt til barnebursdagen, da de står stødig, tåler en støyt og kan vaskes i maskin. 

Til vårens første picnic?

 

Eller hva med å pynte opp litt i oppvasken? 






6 kommentarer:

  1. Elefantluene fra Lilla Gryn er kjempefine! Har du de inne?

    SvarSlett
  2. Dessverre... Har bare luer av gjenbruksstoff fra Lilla Gryn.

    SvarSlett
  3. Hei
    Sannelig finnes det butikker her i trondheim som jeg ikke viste eksisterte, og jeg er sikkert ikke alene om det? Hva synes du ang sponsing av min blogg? Jeg fikk en datter 28 mai, som da snart er 5 mnd, og allerede elsker klær! Det hadde kanskje vært en mulighet til å få andre til å åpne øynene for butikken? Du kan jo tenke på saken :)

    SvarSlett
  4. Hei!
    Takk for interessen for Lille P & Prinsessene. Bra at folk fortsatt oppdager butikken min! Foreløpig er dette ikke bare en non-profit butikk, men den er også drevet på frivillig basis (dvs av meg og snille venner når jeg en sjelden gang ikke har mulighet for å stå i butikken). Jeg har derfor ikke midler til reklame.
    Kanskje du heller kan være med på å støtte opp om rettferdig handel ved å "sponse" meg med litt reklame på bloggen din? Det er mange som vil nyte godt av det! Tekstilbransjen er tøff for mange, og vi i Norge nyter godt av dette ved stor tilgang til billige klær. Klær som er så billige at vi burde forstå at det må være noen andre som også betaler for dem.
    I tillegg til at man kan ha bedre samvittighet når man handler rettferdig produserte klær har man også den fordelen at kvaliteten er veldig god, da de som jobber med rettferdig produksjon også er miljøbevisste og ønsker at plaggene skal vare!
    Velkommen på besøk i butikken!
    Mvh
    Lille P & Prinsessene

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!

      I got this fantastic knitted earwarmer (wool) from your shop this Christmas. I really like it and it fits perfectly. I wish you all the best with your nice shop (I also really like the green/purple picknick-set!) and hope to see more on this blog (I am not a face-book user...).

      Many greetings from Spain,
      Anne-Marie

      Slett
  5. Thank you Anne-Marie!
    So glad you liked the earwarmer!
    And I will try to update my blog a little more often!
    Best regards
    Lille P & Prinsessene

    SvarSlett